Osam saveta za kreiranje savršene Facebook Canvas reklame

Želite da unapredite svoje poslovanje na Facebook-u i da se malo poigrate sa alatkama koje ova fenomenalna platforma nudi? Onda je Facebook Canvas odličan način da to uradite.

Konkurencija za pažnju korisnika je izuzetno čvrsta na Facebook-u, i samim tim brendovi treba da koriste sve alate u svom arsenalu da bi se izdvojili na ovoj društvenoj mreži.

Facebook Canvas je tip interaktivne reklame koji se izdvaja od mnogih dosadašnjih reklama koje ste viđali na ovoj platformi, jer samo Canvas omogućava brendovima da upakuju mnogo veći sadržaj i informacije na samo jedno platno.

Budući da ovaj vid reklame sadrži mnogo više različitih opcija (bar za razliku od prethodnih tipova reklama) mnogi brendovi nisu sigurni odakle da počnu i šta gde da postave prilikom kreiranja oglasa... U ovom blogu daću vam osam saveta za kreiranje odlične Facebook Canvas reklame, kao i nekoliko različitih strategija koje možete koristiti za optimizaciju za određene ciljeve kako bi nakon svakog kreiranja Canvas reklame dobili sve više i više rezultata.

Ali hajde da počnemo sa osnovama… Verovatno se sada već pitate šta je to Canvas (platno)?

Facebook Canvas je vrsta dinamičnog interaktivnog mobilnog iskustva koji se do sada najbolje pokazao u korišćenju oglasa koji se plasiraju na mobilnim platformama.

Canvas vam pomaže da smanjite razdaljinu između poruke i klijenta, optimizovan je za mobilne uređaje i dizajniran je tako da u potpunosti privuče pažnju vaše publike. Kroz Facebook Canvas, ljudi mogu gledati video reklame i fotografije sa označenim proizvodima, isto tako mogu pročitati i tekst o datom proizvodu ili brendu, u zavisnosti šta oglašavate. Samim tim vaša publika neće samo videti vašu priču, već će postati deo vaše priče, vašeg brenda i proizvoda.

Facebook Canvas oglasi su neverovatno prilagodljivi i dopuštaju vam da dodate kombinacije različitih komponenti, koje uključuju naslove, tastere za pozive na akciju (Learn More, Shop Now, Call Us), tekstove, video zapise i slike.

Ovaj vid reklame je zaista neverovatan i ujedno vam daje više vremena i prostora da biste lakše i kreativnije doprli do klijenta, bez obzira da li reklamirate vaš brend ili vaše proizvode (ili oba).

Facebook stvarno želi da nam bude lakše, a pored toga što vam dozvoljava da izradite Canvas od nule, takođe ima unapred izrađene Canvas šablone za svaki od gore navedenih ciljeva.

Koji je moj sledeći korak?
Nakon što ste odredili strategiju koju želite da koristite i šta želite da optimizujete sa svojim platnenim oglasima, vreme je da ih napravite. Iznenađujuće je to što se mnogi ljudi osećaju malo preplavljenim kada kreiraju Canvases jer su tako složeni i ima toliko kombinacija komponenata koje možete koristiti.

Ako niste sigurni odakle da počnete, skoro uvek preporučujem da počnete sa jednim od prethodno napravljenih šablona.

Postoji osam najboljih praksi koje treba imati u vidu da biste dobili najviše od vaših Facebook Canvas oglasa, pa hajde da počnemo.

1. Promenite komponente!
Facebook Canvas vam omogućava dodavanje u tonu različitih komponenti, uključujući:
- Naslov
- Tastere za poziv na akciju
- Tekst
- Video
- Slike

Ove komponente možete dodati u gotovo beskonačnom broju kombinacija i možete ih koristiti više puta. Dinamička priroda Canvasa je ono što ga čini toliko vrednom pomena, a svaka promena komponenti održava zainteresovane korisnike i dovodi iste do toga da se zapitaju šta će videti kada pređu na sledeću stranicu. To ne znači da ne postoji neki oblik simetrije, prosto možete započeti i završiti sa tasterom za poziv na akciju i videom, npr. Moj predlog bi bio da slobodno koristite što je moguće više komponenti, ali da se držite toga da vaša Canvas reklama sadrži relevantnu poruku i cilj marketinga.

2. Odaberite svoju prvu komponentu mudro!
Korisnici ne vide pregled celog Canvasa odjednom, za razliku od oglasa Carousel, gde korisnici mogu videti više slika odjednom, vaš Canvas prikazuje po jedan slajd istovremeno.

Zbog ovoga, prva stranica vašeg platna je izuzetno važna i utvrdiće da li će korisnik nastaviti da se pomera na sledeći slajd da vidi ostale informacije ili ne, jer ovde se primenjuju tradicionalne taktike za samo interesovanje korisnika. Ono što ne želite da dobijete su stereotipni naslovi slajdova u kojem se navodi naslov prezentacije ili možda podnaslov. Iako ovo funkcioniše odlično za poslovne sastanke, nije dovoljno za pridobijanje korisnika i samim interesovanjem za prelazak na sledeći slajd.

Razdvojite sve stranice ili slajdove na platnu da biste videli šta tačno dobija najbolji odgovor ciljne publike i za šta su najviše zainteresovani.

3. Prioritizujte visual!
Zapamtite ovo - VIZUELNA privlačnost je ogromna! Korišćenjem kombinacije visokokvalitetnih slika i kratkih opisnih tekstova možete brzo i lako da pridobijete potencijalne klijente i ostvarite brzu reakciju na vaš proizvod ili brend.

Ovo je bitno samo zato što Canvas ima naglasak na animiranom i vizuelnom pripovedanju priča, vaše slike treba da imaju prioritet, a tekst mora biti brz, jasan i isto tako mora da zadrži kreativnost. Video zapisi mogu biti visoko efikasni i ne treba ih ignorisati... oni će se prikazivati na autoplay-u, imajte na umu da kroz video možete dostaviti tone informacija za samo nekoliko sekundi.

Snažni video snimci mogu efikasno preneti emocije i uzbuđenje više nego što bilo koja slika ikada može.

Takođe Canvas-ov format od 360 stepeni je veoma interaktivan i predstavlja fantastičan format za angažovanje korisnika sa vašim brendom, dok se istovremeno fokusira na vizuelni deo.

4. Nikada ne zaboravite taster za poziv na akciju!
Imate mogućnost dodavanja tastera za poziv na akciju na vašoj Canvas reklami.

Ovi tasteri su veoma prilagodljivi, možete promeniti njihovu boju, tekst na njima i odabrati lokaciju na koju šaljete korisnicima.

Možete da stavite CTA (click-to-action) komponentu koja se može kliknuti na onoliko slajdova koliko želite. U najmanju ruku, uvek ga treba staviti na svoj zadnji slajd.

5. Usredsredite se na jednu poruku!
Kao što sam već napumenuo možete da ubacite mnogo informacija u svoju Canvas reklamu, ali se uvek držite toga da svi slajdovi i komponente budu relevantni za jednu poruku ili temu.

Bez obzira na koji format želite da dostavite informacije, da li promovišete slučajeve korišćenja proizvoda ili pričate priču o vašem brendu, potrebno je da se fokusirate na jedinstvenu poruku ili temu koju ste u tom trenutku izabrali.

Bilo koju poruku koju izaberete, vodite računa da zadržite sav sadržaj na vašoj Canvas reklami i radite na tome da ohrabrujete korisnike da kliknu na vaše CTA dugme.

6. Koristite više video zapisa!
Slike su odlične, ali da se ne lažemo video zapisi su još bolji, video zapisi omogućavaju vam da prekrijete dosta informacija za samo nekoliko sekundi!

Video zapisi izuzetno dobro funkcionišu sa vizuelno zanimljivom prirodom Canvas reklame, a ja zapravo preporučujem da većina preduzeća koristi video zapise kao prvu komponentu u Canvas-u, kako bi brzo upoznala korisnike sa brendom ili proizvodom. Budite sigurni da će video zapisi zaista više privući mnogo veću pažnju korisnika.

7. Koristite tekstualne oglase kao vodič kroz slajdove!
Morate da znate da su Canvas oglasi nešto novo kod nas, i da mnogi korisnici i dalje nisu upoznati sa ovim tipom oglasa. Čak i ako su korisnici upoznati sa ovim vidom oglasa, postoji ipak mnogo elemenata u Canvas reklami uključujući skrolovanje slajda na gore, dole, levo i na desno - tako da je uvek dobra ideja da koristite tekstualne i vizuelne oznake kako bi pokazali korisnicima putanju za naredni slajd.

8. Ispričajte priču!
Priča je moćna, ali zaista moćna stvar. Proširena dužina Canvas-a je odličan medijski alat za priču, naročito kada ga kombinujete sa video zapisom (što već znamo da je velika preporuka za ovaj format).

Ne samo da vam dugotrajni oglasi pružaju prostor za više mogućnosti da iskoristite priču, već će sama priča o vašem brendu ili proizvodu povećati verovatnoću da korisnici pregledaju reklamu do kraja.

Još važnije, korisnicima ćete sigurno pomoći da zapamte oglas dugo nakon što kliknu na poslednji slajd i dok ne odu na web stranicu, jer iskreno kvalitetna priča kroz reklamu zaista predstavlja put do klijentovog srca.

Poslednje misli za Canvas reklamu…
Nema dvoumljenja da su Facebook Canvas oglasi dinamični, što ih čini odličnim načinom da privuku pažnju velikog broja korisnika jer jednostavno moraju da vide šta ih očekuje na sledećem slajdu. Iako treba dosta više vremena za kreiranje ovog vida reklame u odnosu na tipične vidove kao što je npr. Carousel reklama, isplativost i te kako može biti laka.

Ne zaboravite da vaš Facebook Canvas učinite što je moguće više interaktivnijim za najbolje rezultate i da zadržite gore navedene stavke da biste dobili rezultate koje tražite, a ukoliko ne možete da ispratite sve ove korake ili jednostavno nemate vremena, mi vam stojimo na raspolaganju ?